A 2018. év megvalósult programjai:

Február

Február 23-24-én Küldöttségünk részt vett Eggenfeldenben a Balatonalmádi-Eggenfelden Baráti Kör Közgyűlésén, ahol egyeztettük az éves programjainkat.

Április

Április 9-16-ig Eggenfeldeni diákok tettek látogatást városunkba.

Április 12-én 16 órakor Közgyűlést tartottunk a Vörösberényi Kultúrházban, amelyen az eggenfeldeni diákok képviselője, Rainer Nieberle tanár úr is résztvett.

Április 15-18-ig Városi küldöttségel utaztunk néhányan Tusnádfürdőre testvérvárosi szerződés aláírása céljából Balatonalmádi és a  Tusnádfürdő  város között.

Május

Május 25-27. között Eggenfeldeni barátaink (55 fő) tartózkodtak városunkban.

Május 26-án Az Eggenfelden-Balatonalmádi Baráti Társaság és a Balatonalmádi-Eggenfelden

Freundeskreis közös 20 éves Jubileumát ünnepeltük Balatonalmádiban.

Barátságfát, egy Vérbükköt ültettünk a Szent Erzsébet ligetben, melyhez emléktáblát helyeztünk, Barátságunk szimbólumát énekkel, tánccal és János atya áldásával segítettük az évtizedeken, évszázadokon át tartó élethez. Testvérvárosi táblákat is állítottunk városunk Füredi és Veszprémi bejáratánál. A Jubileumi estet 120 fővel– a város vezetésének köszönhetően – arra méltó helyen, a Magtárban rendeztük. A két város elöljárója beszéddel és ajándékkal is megtisztelte ünnepünket. Oklevéllel emlékeztünk meg alapító tagjainkról. Ajándékkal kedveskedtünk egymásnak. A jövő építésére vonatkozó Nyilatkozatot írtunk alá. Németül tanuló társaink is köszöntötték az ünneplőket. Mester Ádám, Teleki Gergő, Tóth István zenével, néptáncosaink tréfás tánccal gondoskodtak az ünnepi hangulatról. Születésnapi torta zárta a Dimitriszék által alkotott ünnepi vacsorát.

Május 27-én hálaadó szentmisével zártuk a jubileumi ünnepet, melyet szeretetfogadás kísért.

Július

Az Almádi Napokon július 6-15.között, a Hungarikum Fesztiválon július 20-31. között láttuk vendégül a testvérvárosokból egyénileg is érkező vendégeinket.

Augusztus

augusztus 18-23-ig tartózkodott nálunk a Carcassonne-i Balettcsoport 27 fővel.

Elhelyezésükről, programjaikról, étkezésükről gondoskodtunk.

augusztus 19-én léptek fel a Nyitragerencséri Hagyományőrző csoportot követően az Almádi Borfesztiválon, majd augusztus 20-án az Alsóörsi Strandon. A fellépéseken túl gazdag kirándulóprogramot szerveztünk számukra. Balatonfüred, Tihany, Budapest, Városlődi Kalandpark kápráztatta el vendégeinket. A Balaton élményében az Alsóörsi strand minden szolgáltatásával, s a hajózás Bfüred Tihany között részesítette őket.

Szeptember

Szeptember 1-2-án Nyitragerencséren vettünk részt a Falunapon –  a Rózsák Ünnepén.

Szeptember közepén a Ringató Balaton Néptánccsoport vendégül látta a Tusnádfürdői táncosokat. Örülünk a csoportok barátságának.

Október

a Magyar-Angol Kéttannyelvű Gimnázium diákjai Eggenfeldenbe látogattak.

December

December 13-22. Karácsonyi vásár Eggenfeldenben. Szentesi István Mártival együtt árusítással vett részt a vásáron.

Az év folyamán

A felkészülés keretében, s a nyelvi nehézségek enyhítése érdekében már előző év szeptemberétől német nyelvtanfolyamot indítottunk tagságunk körében. Kurucz István tagtársunk vállalta a német nyelv oktatását, betegsége miatt ősztől Tüű Ferencné vette át az oktatást. Készülünk a 20 éves jubileum Eggenfeldeni 2019. április 27-i megrendezésére, amelyre egy saját költségen tervezett kirándulás keretében utazunk 2019. április 24-28-ig. Közben a Világörökség részeiből látogatunk meg néhányat, így a dél-csehországi meseváros mesés várát, Cesky Krumlovot, a festői Hallstattot, a világ legrégebbi bányájával. Eggenfeldeni barátainkkal közös hajókiránduláson veszünk részt az Inn-en.

Hálaadó Szentmisével zárjuk Eggenfeldenben is az ünnepet.